Tuesday, November 22, 2011

APAKAH ?

Assalammualaikum...

korang pernah rase kene umpat x? atau pon kene fitnah ke ? ataupon kene perli ke ?
ape korang akan buat bile korang kene camtu ?

aku penah kene..aku tau sape orang tu..tapi aku mals lah nak amik pot..tak jadi kudis pon..aku dengan orang tu pon wat cam bese je..takde pon nak pulau kan die , buat muke dgn die..ngumpat pasal die..tulah aku malas nak amik pot..asal kau happy buat cam tu dah..

lagi satu..duk sibuk hal aku..aku dgn sape ?pakai ape?mkn ape?  pegi mane ? perlu ke? aku bkn retis ok..
tulah..aku mals amik pot..asal ko happy..pastu bende dah tau , wat macam "sudah gaharu cendane pula" kalo tak fhm ? pegi DEWAN BAHASE PUSTAKA nuuuu...tulah kan aku malas la nak amik pot..

suke ati aku la..ape aku nak buat kan..dgn sape?pakai ape?pegi mane?mkn ape ? kalo nak di ikut kan ambik berat...cam tu ke ? mustahil ! tu sebenarnye ade unsur2 ketidakpuasatian.. ape yang tak puas? aku pon tak tau..bkn nye direct nak tnye aku pon.. pegi pulak menjual cite kat org lain.hebat ! tulah kan..aku malas la amik pot..kalau di layan kang , menjadi jadi..

aku pon takde la nak buat org camtu even org tu doblas kali lebih teruk dari aku ni.. aku pon pelik la..bukan nye korang bagi duit kat aku pon ?ade ke ? bagi makan ? ade ke ? bagi ape? bagi taik? ade tak ???lantak la korang..mulut korang bukan mulut aku..bukan aku yang agi korang mulut .tapi ALLAH s.w.t .. yang penting aku buat keje aku , ko wat keje ko.. aku tak kacau hidup ko se kecil kuman pon..jage anak, bini , laki tu ..

aku bile tahap ni..ok lagi la..boleh di terima pakai lagi..tapi kalau dah tahap sampai fitnah ..tau tak fitnah tu ape? hukum die ape? dose lagi besar dari membunuh kan ?  kalau la jadi cam tu , melampau sgt sampai aku tak leh sabar , mau aku tumbuk je muke die ..kang jap lagi "peristiwa lama berulang kembali" ..aku malas dah nak tumbuk muke orang lagi..memang aku bagi se das je nanti kan.. kalau tak cukup , kaki ngan lutut aku ade..haaaa.. jangan kate aku tak berani..kalau rase tak puas ati meh  face to face...aku ok je..kalau nak gak mengate . memfitnah . , bak duit riban2 sini..huahauhauahaua...pelisss la aku bukan mate duitan..

*ok la..ape yg penting aku doakan sume nye sihat , panjang umur ,murah rezeki ,  di ampunkan dose :)
  ape salah silap tolong tegur..













No comments:

Post a Comment